SERWIS BĘBNY, PODZESPOŁY BĘBNA ŚWIATŁOCZUŁEGO Zwykle awarie dotyczą mechanicznych uszkodzeń wałka światłoczułego mającego swoje miejsce w podzespole bębna światłoczułego lub kartridżu . Nieprawidłowa praca urządzenia może być również spowodowana zawilgoceniem tonera, zabrudzeniem w/w elementów podczas kserowania wilgotnych kartek lub kartek z zszywkami. Podzespoły bębna, które są odpowiedzialne za jakość wykonywanych kopii są szczególnie wrażliwe na dotknięcie ich ręką lub zabrudzenie korektorem. Pozostawiają wtedy wyraźne, powtarzające się cyklicznie ślady na każdym wykonanym wydruku. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby uchronić je przed bezpośrednim działaniem światła słonecznego. USZKODZENIA WAŁKA ŚWIATŁOCZUŁEGO 1. Na wydrukowanych kartkach pojawiają się w równomiernych odstępach niezamierzone, ciemne ślady oraz zwykle cienkie linie pojawiające się tuż przy krawędziach kartki, które świadczą o zużyciu warstwy światłoczułej wałka w tych miejscach. Rodzaj tych plam zależy od charakteru uszkodzenia wałka światłoczułego. Niektóre z nich można usunąć w serwisie lecz część, zwykle tych głębokich, mechanicznych uszkodzeń kwalifikują wałek światłoczuły podzespołu bębna do wymiany. Wiąże się to oczywiście z kosztami i tu mamy zwykle do wyboru, albo wymienić cały podzespół bębna, albo jeśli jest to możliwe wymienić sam wałek światłoczuły, co daję około 50 % oszczędności. --> patrz. Regeneracja podzespołów bębna 2. Na wydrukowanych kartkach pojawiają się najczęściej przy jego bocznych krawędziach szare pasy, świadczące o szybszym, mechanicznym zużyciu tej części wałka światłoczułego. Sposób postępowania jak wyżej. USZKODZENIA LISTWY CZYSZCZĄCEJ, ZAWILGOCENIE TONERA 1. Na wydrukach pojawiają się zwykle szerokie szare miejsca lub całe szare pasy, w początkowej fazie tylko górnej ( i raczej środkowej ) części dokumentu - konieczna jeśli to możliwe czyszczenie lub wymiana listwy czyszczącej oraz sprawdzenie jakości tonera.
|
Znajdziesz nas na JAK EXPRESOWO: ZREGENEROWAĆ... NAPRAWIĆ... JAK NAJTANIEJ KUPIĆ... JAK NAJTANIEJ NAPRAWIĆ... JAK ZDIAGNOZOWAĆ... JAK PŁACIĆ... JAK REKLAMOWAĆ... JAK DOSTARCZYĆ... JAK ODEBRAĆ... JAK WYPOŻYCZYĆ URZĄDZENIE NA CZAS NAPRAWY... JAK ODSPRZEDAĆ UŻYWANY CARTRIDG'E... JAK ZAINSTALOWAĆ NOWE URZĄDZENIE... CENNIK URZĄDZEŃ UŻYWANYCH... ... ... ... |
|
|
Made by Tomasz Brzeziński |