SERWIS

TONERY, PODZESPOŁY PODAJĄCE TONER


    Zwykle awarie dotyczą niesprawności chipa tonera lub bębna podającego toner. Nieprawidłowa praca urządzenia może być również spowodowana zawilgoceniem tonera, zanieczyszczeniem w/w elementów podczas kserowania wilgotnych lub zabrudzonych kartek.  Podzespoły bębna, które są odpowiedzialne za jakość wykonywanych kopii są szczególnie wrażliwe na dotknięcie ich ręką lub zabrudzenie korektorem, pozostawiając później wyraźne ślady na każdej kopii.

BRAKI TONERA

   Najczęściej jeśli urządzenie nie posiada wewnętrznego czujnika tonera tzw. chipa, to jego brak objawia się :

 1. drukowaniem kartek z niezadrukowaną środkową częścią - konieczna wymiana podzespołu drukującego na nowy lub regenerowany  --> patrz.  Regeneracja kartridży z tonerem.  Można na jakiś czas przedłużyć pracę starego kartridża, wyjmując go z urządzenia i potrząsając lub obracając delikatnie wzdłuż dłuższej osi, lekko pochylając przy tym na oba boki, aby równomiernie rozprowadzić na całej długości wałka magnetycznego pozostałości tonera.

2.  Urządzenie przez kilka minut  miarowo i bezustannie pracuję nie zgłaszając gotowości, dopiero po kilku minutach wyświetla trójkącik  z kropek informujący o braku tonera. Zwykle ta przedłużająca się praca jest mylona przez obsługę z awarią - występuje zwykle w kserokopiarkach i drukarkach firm Sharp i Xerox posiadających dwuskładnikowe podzespoły tonera .

3.  Coraz bardziej blade ( bez właściwego kontrastu ) kopie i powtarzające się niezadrukowane części kartki - brak lub zużycie jednego ze składników tonerów dwuskładnikowych tzw. nośnika ( developera ). Konieczne jest wezwanie serwisu w celu wymiany tego składnika. Czynność tą powtarza się zwykle co kilkadziesiąt tysięcy kopii.

USZKODZENIA LISTWY CZYSZCZĄCEJ, ZAWILGOCENIE TONERA

1.  Na wydrukach pojawiają się zwykle szerokie szare miejsca lub całe szare pasy, w początkowej fazie tylko w górnej ( i raczej środkowej ) części dokumentu - konieczne jest, jeśli to możliwe czyszczenie lub wymiana listwy czyszczącej wałek światłoczuły oraz sprawdzenie jakości tonera.

 



Znajdziesz nas na

Puławska 132a/21 róg Naruszewicza

JAK ZAMAWIAĆ...

JAK EXPRESOWO:
  ZREGENEROWAĆ...
  NAPRAWIĆ...

JAK NAJTANIEJ KUPIĆ...

JAK NAJTANIEJ NAPRAWIĆ...

JAK ZDIAGNOZOWAĆ...

JAK PŁACIĆ...

JAK REKLAMOWAĆ...

JAK DOSTARCZYĆ...

JAK ODEBRAĆ...

JAK WYPOŻYCZYĆ URZĄDZENIE NA CZAS NAPRAWY...

JAK ODSPRZEDAĆ UŻYWANY CARTRIDG'E...

JAK ZAINSTALOWAĆ NOWE URZĄDZENIE...

CENNIK URZĄDZEŃ UŻYWANYCH...

...

...

...


 
Made by Tomasz Brzeziński